Statut i regulaminy

ZASADY PORZĄDKOWE W SZKOLNYM SCHRONISKU MŁODZIEŻOWYM W CIESZYNIE

(Wyciąg z regulaminu, należy zapoznać dzieci i młodzież przed zakwaterowaniem w schronisku)

  1. Doba hotelowa w schronisku trwa od godz. 17.00. do godz. 10.00. dnia następnego. Przebywanie w schronisku poza tymi godzinami jest możliwe tylko za zgodą dyrektora i dodatkową opłatą za tzw. pobyt dzienny.
  2. W godzinach między 22.00. a 6.00. w schronisku obowiązuje bezwzględna cisza.*
  3. Wychodzenie i przychodzenie do schroniska podczas ciszy jest zabronione (drzwi wejściowe zamknięte).
  4. Należność za pobyt należy opłacać z góry.
  5. Wnoszenie i picie alkoholu oraz palenie tytoniu jest zabronione.*
  6. Używanie otwartego ognia, grzałek elektrycznych, manipulowanie przy lampach, kontaktach jest zabronione.
  7. Przemieszczanie sprzętu w pokojach oraz między nimi jest zabronione.
  8. Goście schroniska powinni pobrać w recepcji bieliznę pościelową. Można zrezygnować z pościeli schroniska pod warunkiem posiadania własnej lub śpiworu i poszewki na poduszkę. Bez bielizny pościelowej nie można korzystać z noclegu.
  9. Przygotowanie i spożywanie posiłków powinno odbywać się wyłącznie w kuchni i jadalni.
  10. Za zniszczenia i straty zaistniałe w czasie korzystania z urządzeń i sprzętów schroniska odpowiada opiekun grupy lub osoba, która stratę spowodowała.
  11. Opiekun grupy obowiązany jest nocować w schronisku razem z podopiecznymi.*
  12. Przyjmowanie wizyt powinno odbywać się w świetlicy do godz. 21.30.
  13. Przy opuszczaniu budynku schroniska należy każdorazowo pozostawić klucz od pokoju w recepcji.
  14. Nieprzestrzeganie powyższych zasad może spowodować usunięcie ze schroniska bez zwrotu dokonanych wpłat.

*Uprzejmie przypominamy, że schronisko jest placówką oświatowo – wychowawczą.

REGULAMIN SZKOLNEGO SCHRONISKA MŁODZIEŻOWEGO W CIESZYNIE

  1. Prawo do korzystania ze schroniska młodzieżowego przysługuje młodzieży szkolnej i studenckiej, nauczycielom i wychowawcom oraz członkom Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych, jak również obcokrajowcom należącym do macierzystych stowarzyszeń Schronisk Młodzieżowych. Z noclegu w schronisku, w razie wolnych miejsc, mogą korzystać również inne osoby, pod warunkiem przestrzegania obowiązującego regulaminu.
  2. Zespoły złożone z co najmniej 5 osób (w zasadzie do 20 osób) składają przynajmniej na 1 miesiąc przed przybyciem do schroniska zamówienia drogą internetową lub listownie, załączając znaczek pocztowy na odpowiedź. W zamówieniu podają nazwisko i imię kierownika zespołu oraz jego adres, liczbę i płeć uczestników, nazwę i adres szkoły (uczelni) lub organizacji, czas pobytu oraz dzień i godzinę przybycia. Po uzyskaniu zgody na proponowany termin (w ciągu 10 dni), kierownik zespołu przesyła zaliczkę w wysokości 25% należności przekazem pocztowym na adres schroniska. Zwrot zaliczki może nastąpić w przypadku niekorzystania ze schroniska tylko z wyjątkowo ważnych i udokumentowanych przyczyn uznanych przez dyrektora schroniska, po potrąceniu poniesionych już przez schronisko kosztów. W razie sporu sprawę zwrotu zaliczki rozstrzyga ostatecznie Zarząd Główny PTSM. W przypadku nienadesłania zaliczki na 10 dni przed przybyciem do schroniska zespołu wycieczkowego, dyrektor schroniska może zamówienie anulować. Zamówienia wycieczek są kwalifikowane według kolejności zgłoszeń, z tym że pierwszeństwo mają zespoły młodzieży szkolnej i studenckiej.
  3. Turyści indywidualni w grupach poniżej 5 osób są przyjmowani na noclegi bezpośrednio w schronisku, jeżeli są wolne miejsca, z tym, że pierwszeństwo ma młodzież szkolna i studencka, a następnie inne osoby.
  4. Zespoły wycieczkowe i pojedynczy turyści, w miarę możliwości, mogą być przyjmowani do schroniska, za ustaloną, opłatą także na pobyt dzienny.
  5. Przybywający do schroniska (powinno to nastąpić w godz. 17.00. - 21.00.) wpisują się do książki rejestracyjnej schroniska i oddają legitymacje uczniowskie lub członkowskie na recepcji oraz regulują należne opłaty wg cennika wywieszonego na widocznym miejscu.
  6. Ze schroniska można korzystać nie dłużej niż przez 3 kolejne noce, chyba że są wolne miejsca i dyrektor schroniska wyrazi zgodę na dłuższy pobyt.
  7. Osoby płci męskiej i żeńskiej kwateruje się w oddzielnych pomieszczeniach przydzielonych przez recepcjonistkę.
  8. Osoby, które przebyły chorobę zakaźną, nie mogą w okresie kwarantanny korzystać ze schroniska.
  9. Kierownik zespołu wycieczkowego i opiekunowie obowiązani są nocować w schronisku razem z uczestnikami. W przeciwnym razie grupa nie może być przyjęta do schroniska.
  10. Korzystający z noclegu w schronisku, o ile rezygnują ze schroniskowej bielizny pościelowej muszą być zaopatrzeni we własną bieliznę pościelową.
  11. Nocujący powinni przygotować łóżka do snu przed godz. 21.00. tak, aby można było sprawdzić, czy wszyscy mają bieliznę pościelową lub śpiwór. Bez bielizny pościelowej nie można korzystać z noclegu.
  12. Od godz. 22.00. do 6.00. obowiązuje w schronisku cisza nocna z wygaszeniem świateł. Turyści, którzy przychodzą późno lub bardzo wcześnie wychodzą, nie powinni zakłócać wypoczynku innym osobom. Odchylenia od ustalonych godzin ciszy nocnej są możliwe tylko w wyjątkowych przypadkach za zgodą dyrektora schroniska.
  13. Korzystający ze schroniska powinni najpóźniej do godz. 8.00. zasłać łóżka i sprzątnąć pomieszczenie sypialne schroniska.
  14. W godz. 10.00. - 17.00. z sypialni korzystać nie wolno. Odstępstwa od tej zasady są dopuszczalne tylko za zgodą dyrektora schroniska.
  15. Przygotowanie posiłków może odbywać się jedynie w kuchni samoobsługowej. Po spożyciu posiłku należy pozmywać naczynia, a kuchnię dokładnie posprzątać.
  16. Wszelkie zniszczenia i uszkodzenia przedmiotów stanowiących własność schroniska należy zgłaszać dyrektorowi schroniska, który określa wysokość odszkodowania.
  17. W schronisku obowiązuje schludny ubiór, spokojne i uprzejme zachowanie. Picie alkoholu, używanie narkotyków oraz uprawianie gier hazardowych jest zabronione.
  18. Na terenie całego schroniska obowiązuje absolutny zakaz palenia tytoniu.
  19. Zwierząt do budynku wprowadzać nie wolno.
  20. W razie przekroczenia regulaminu lub nieodpowiedniego zachowania, dyrektor schroniska jest uprawniony do zatrzymania winnemu legitymacji (uczniowskiej, studenckiej, członkowskiej) i usunięcia go ze schroniska, a ponadto zawiadamia o tym właściwą szkołę (uczelnię, organizację).
  21. Korzystający ze schroniska mogą wszelkie uwagi wpisywać do książki życzeń lub w ważnych wypadkach kierować je do Urzędu Miasta w Cieszynie lub Zarządu Okręgu PTSM.
  22. We wszystkich innych sprawach dotyczących toku życia w schronisku jak zapewnienie porządku, ochrona mienia, przestrzeganie zasad kultury itp. obowiązują wskazania dyrektora schroniska.

góra ...

REGULAMIN KORZYSTANIA Z SAL GIMNASTYCZNYCH SCHRONISKA MŁODZIEŻOWEGO W CIESZYNIE

Załącznik do Uchwały Rady Miejskiej Cieszyna z dnia 28.08.2014 r.

Postanowienia ogólne

  1. Sala gimnastyczna jest miejscem przeznaczonym do prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, treningów i zajęć rekreacyjno-sportowych oraz innych imprez uzgodnionych z Dyr. Schroniska.
  2. Przebywanie na sali gimnastycznej dozwolone jest tylko w obecności nauczyciela, instruktora lub innej osoby odpowiedzialnej.
  3. Za bezpieczeństwo ćwiczących podczas zajęć odpowiada prowadzący zajęcia.
  4. Wszystkie zajęcia na sali odbywają się w sposób zorganizowany.
  5. Za stan sali, sprzętu i urządzeń odpowiada prowadzący zajęcia oraz inne osoby korzystające z sali.
  6. Osoba prowadząca zajęcia przed ich rozpoczęciem sprawdza, czy warunki do prowadzenia zajęć nie zagrażają bezpieczeństwu osób korzystających z sali.
  7. Zagrożenia lub uszkodzenia powinny zostać zgłoszone Dyrektorowi Schroniska.

Postanowienia szczegółowe

  1. Wszystkich ćwiczących obowiązuje strój i czyste obuwie sportowe odpowiednie do zajęć prowadzonych na sali.
  2. Każda grupa korzystająca z sali jest odpowiedzialna za ład i porządek na sali i w szatni.
  3. Każdy wypadek należy natychmiast zgłosić osobie prowadzącej zajęcia.
  4. Za klucz od szatni w czasie zajęć odpowiada prowadzący zajęcia lub osoba przez niego wyznaczona. Kluczy od szatni i pomieszczeń magazynowych nie wolno wynosić poza Schronisko.
  5. Za rzeczy pozostawione w niezamkniętych szatniach Schronisko nie odpowiada.
  6. Sprzęt do ćwiczeń należy rozstawiać tylko w obecności nauczyciela, instruktora lub innej osoby prowadzącej zajęcia. Po każdych zajęciach używany sprzęt (materace, skrzynie, stoły do tenisa stołowego, piłki itp.) należy umieścić na swoim miejscu, za co odpowiedzialna jest osoba prowadząca zajęcia.
  7. Wszelkie uszkodzenia sprzętu należy natychmiast zgłaszać osobie prowadzącej zajęcia.
  8. Osoby, które nie ćwiczą, zobowiązane są do posiadania czystego obuwia sportowego w czasie przebywania na sali.
  9. Szkoły, organizacje, kluby sportowe i zorganizowane grupy osób prywatnych mogą korzystać z sali po zawarciu umowy z Dyrektorem Schroniska. Wymienione instytucje, organizacje i grupy nieprzestrzegające niniejszego regulaminu tracą prawo go korzystania z sali gimnastycznej.  

Zachowanie się w sali gimnastycznej

  1. Zabrania się na sali zachowania agresywnego, zagrażającego bezpieczeństwu innych ćwiczących.
  2. Zabrania się zakłócania porządku i używania wulgarnych słów.
  3. Zabrania się wprowadzania na salę zwierząt.
  4. Zabrania się korzystania ze sprzętu i urządzeń bez wiedzy prowadzącego zajęcia.
  5. Zabrania się przesuwania sprzętu po parkiecie.
  6. Zabrania się wnoszenia i spożywania żywności, napojów alkoholowych, palenia tytoniu, używania środków odurzających itp.    
 

§ 1. 1. Regulamin określa zasady działania systemu monitoringu wizyjnego na obiektach Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Cieszynie ( zwanym dalej SSM).
2. System monitoringu wizyjnego zainstalowany jest w następujących lokalizacjach:
1) Budynek SSM wraz z bezpośrednim otoczeniem przy ul. Błogockiej 24,
2) Budynek „Gościńca sportowego” wraz z otoczeniem przy al. Jana Łyska 21,
3) Obiekty sportowe przy ul. „Bolko” Kantora 6 i 10,
4) Obiekty wraz z otoczeniem „Campingu Olza” przy ul. Jana Łyska 16.
§ 2. Celem monitoringu jest:
1) zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym na terenie obiektów SSM w szczególności uczniom oraz pracownikom SSM,
2) ochrona mienia, w szczególności ustalenie sprawców czynów nagannych: zniszczenie mienia, kradzieży itp.
3) zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę.
§ 3. 1. Nadzór nad funkcjonowaniem monitoringu wizyjnego sprawuje Dyrektor SSM.
2. Monitoring funkcjonuje całodobowo.
3. Rejestracji i zapisywaniu na nośniku fizycznym podlega obraz z kamer systemu monitoringu.
4. Nie rejestruje się dźwięku.
5. Wykaz kamer oraz miejsca ich instalacji stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
6. Zmiana załącznika, o którym mowa w ust. 5 nie stanowi zmiany treści Regulaminu.
7. Monitoring nie obejmuje pomieszczeń w których odbywają się zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz pomieszczeń sanitarnych, szatni oraz pomieszczeń socjalnych.
§ 4. 1. Osoby przebywające na terenie, o którym mowa § 1 ust. 2 zostały poinformowane o funkcjonowaniu systemu monitoringu wizyjnego oraz o zasadach przetwarzania danych poprzez oznakowanie stosownymi tabliczkami informacyjnymi (informacja o monitoringu), zawierającymi piktogram kamery oraz klauzulę informacyjną warstwową (wyciąg z klauzuli), której przykładową treść stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
2. Przykładowa pełna treść klauzuli informacyjnej, o której mowa w ust. 1 została opublikowana na stronie bip.um.cieszyn.pl w dziale „jednostki organizacyjne” - „Szkolne Schronisko Młodzieżowe” - „dokumentacja”, na stronie www.ssm.cieszyn.pl, wywieszona na tablicy ogłoszeń w SSM przy ul. Błogockiej 24 i na tablicy ogłoszeń SSM przy Al. Łyska 21 oraz stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
§ 5. 1. Rejestratory zapisujące obraz zainstalowane są w lokalizacjach określonych w § 1 ust. 2 niniejszego Regulaminu.
2. Miejscami umożliwiającymi bezpośredni podgląd obrazu z kamer w czasie rzeczywistym są miejsca określone w § 1 ust. 2 niniejszego Regulaminu.
3. Okres przechowywania nagrań wynosi co najmniej 7 dni, nie dłużej jednak niż 14 dni. Po tym terminie następuje automatyczne nadpisywanie nagrań.
§ 6. Do zapoznania się z nagraniami z kamer upoważnieni są na podstawie art. 29 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str.1), :
1) Dyrektor SSM,
2) Serwisant w zakresie koniecznym do wykonania naprawy, konserwacji systemu monitoringu przy obecności Dyrektora lub wyznaczonego przez niego pracownika SSM.
3) inne osoby na podstawie dalszych upoważnień.
§ 7. 1. Dyrektor SSM może wyrazić zgodę na zapoznanie się z nagraniami z kamer na pisemny, umotywowany wniosek:
1) osoby fizycznej, w tym pracownika SSM w Cieszynie w zakresie sytuacji jej dotyczącej, jeżeli wykaże interes prawny w zapoznaniu się z nagraniem w szczególności dotyczący ustalenia odpowiedzialności cywilnej lub karnej,
2) właściwych organów w zakresie realizowania przez nie ustawowych zadań.
2. Zapoznanie osoby fizycznej, o której mowa w ust. 1 nie może powodować naruszenia praw i wolności innych osób, których dane dotyczą.

KLAUZULA INFORMACYJNA DO PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, informuję Pana/Panią, że:

Administratorem Pana/i Danych jest: Szkolne Schronisko Młodzieżowe z reprezentacją w osobie Dyrektora Przemysława Żebroka z siedzibą: 43-400 Cieszyn, ul. Błogocka  24
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych oraz udostępnia jego dane kontaktowe: Arkadiusz Gabryś, adres e-mail: agabrys@um.cieszyn.pl, tel. 33 4794 331
Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu: Realizacji statutowych zadań Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Cieszynie.
Podstawą do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:  wykonanie umowy której jak Pani/Pan stroną, realizacja obowiązku prawnego oraz wykonanie zadań realizowanych w interesie publicznym na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c i e RODO w szczególności w związku z ustawą z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
Informacja o przekazywaniu danych do innych podmiotów: Pana/Pani dane mogą być przekazane innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego, takim jak np. Policja, Sądy, Urząd Skarbowy, Urząd Ochrony Danych Osobowych, a ponadto Centrum Usług Wspólnych w Cieszynie oraz podmiotom świadczącym usługi dla Schroniska: podmioty utrzymujące oprogramowanie, osoby fizyczne lub firmy z branży IT, kancelarie prawne.
Okres przechowywania danych: Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres realizacji umowy, a po tym okresie dane osobowe będą przechowywane przez okres wskazany w przepisach dotyczących archiwizacji dokumentów, nie dłużej jednak niż 6 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zawarliśmy umowę.
Dane z monitoringu wizyjnego przechowywane będą nie dłużej niż 3 miesiące od daty ich rejestracji.
Ma Pani/Pan prawo do:

1. dostępu do swoich danych oraz możliwość ich sprostowania,
2. usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych, o ile powyższe żądanie nie będzie sprzeczne z przepisami prawa powszechnie obowiązującymi,
3. przenoszenia danych,
4. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, o ile powyższe żądanie nie będzie sprzeczne z przepisami prawa powszechnie obowiązującymi,
5. wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Podane przez Panią/Pana dane są: Dobrowolnie, wymogiem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz podpisanych umów, lecz odmowa ich podania skutkować będzie odmową realizacji usługi/umowy, bądź niewywiązaniem się z wymogów ustawowych.
Pani/Pana dane: nie podlegają zautomatyzowanemu systemowi podejmowania decyzji i profilowaniu.

DOKUMENTY DO POBRANIA